Sign in with LinkedIn


YinYoga



Yin Yoga houdingen onderscheiden zich van de dynamische Yoga vormen.
Yin Yoga richt zich vooral op statische houdingen, die lang aangehouden worden. Een tegenhanger van Yin Yoga, is de Yang Yoga vorm. Denk hierbij aan Power Yoga. Hierbij speelt de dynamische, actieve, krachtige aanpak een grote rol.
Hierbij speelt de dynamische, actieve, krachtige aanpak een grote rol.

Wat zijn Yin Yoga houdingen
Bij Yin Yoga houdingen, worden Asana’s (oefeningen) voor langere tijd aangehouden. Je kunt wel tot 5 minuten in één houding staan. Je voert de oefeningen statisch uit. Tijdens de uitvoering wordt er weinig gebruik gemaakt van beweging, of sta je zelfs helemaal stil. Yin Yoga wordt op een passieve manier aangeboden. Dit wil niet zeggen dat het niet intensief is. Het langer aanhouden van een houding kan als intensief ervaren worden.Gewrichten en bindweefsel versoepelen, ontspannen en versterken. Het richt zich minder op de spierpanning. Dit zie je vaak terug in actieve Yang Yoga oefeningen.

8 voordelen van Yin Yoga houdingen

YinYoga beoefenen heeft verschillende voordelen. We hebben er 8 voor je op een rijtje gezet die wij erg belangrijk vinden:


Stacks Image 3377
Loslaten en ontspannen
Je laat de spierspanning in je lichaam los. Voor sommige mensen is het erg lastig om te leren ontspannen. Doormiddel van Yin Yoga, kun je de ontspanning bij verschillende delen van je lichaam toepassen.
Stacks Image 3378
Ontdekken
Je leert jezelf te ontdekken terwijl je in een houding staat. Doordat je langer in een houding blijft staan, is het belangrijk dat je mentaal ook de concentratie kunt vinden. Je moet naast het fysieke, ook mentaal los kunnen laten.
Stacks Image 3379
Voor iedereen
Yin Yoga is gemakkelijk te volgen. Ook voor beginners is het een erg toegankelijke vorm van Yoga. Deze Yoga vorm is voor iedereen, met of zonder beperkingen, geschikt.
Stacks Image 3386
Versoepelen
Yin Yoga zorgt ervoor dat je je lichaam versoepelt. Bijvoorbeeld een kantoorbaan vraagt vaak voor een langere periode dezelfde houding. Hierbij kan je lichaam verstijven en kunnen er klachten ontstaan. Yin Yoga compenseert de lange zithouding.
Stacks Image 3389
Houding
Voor mensen die graag hun meditatiehouding zouden willen verbeteren is Yin Yoga ook een hele goede oplossing. Je werkt hierbij aan een goede houding en leert deze voor langere tijd aan te houden. Op den duur ga je het langer vasthouden van deze houding zelfs als prettig ervaren.
Stacks Image 3392
In Balans
De meditatie wordt gestimuleerd. Je leert mentaal en fysiek in balans te komen. Je concentratie wordt bevorderd, maar ook het luisteren naar je eigen lichaam. Je vindt de rust in jezelf.
Stacks Image 3395
Ook tegen spierklachten
in Yoga werkt positief voor mensen met spierklachten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan reumapatiënten. Ook klachten in de bekken, rug, wervelkolom, nek en schouders met Yin Yoga worden goed behandeld.
Stacks Image 3398
Ontstressen
Tijdens hevige stressperiodes of zelfs een burn-out, kan deze Yoga vorm je helpen de klachten te verminderen of zelfs te bestrijden. Op een rustige manier ruimte geven aan het lichaam en de geest, zorgt voor een goed herstel.
Stacks Image 786
Stacks Image 791

Leslocaties:

Fysiokids, Boerhaavestraat 17 te Berkel en Rodenrijs
Een overzicht van de lestijden kunt u op de homepagina vinden
Leskosten: zie lestarieven

Het verzorgen van lessen op lokatie kan op afspraak en wordt er een uurtarief overeengekomen. Bij verhindering graag doorgeven via de email, WhatsApp of bel even 06-29381751

Locaties

Yogastudio Beingyoga
Frances Vandyke

Fysiokids
Boerhaavestraat 17
Berkel & Rodenrijs

Watersnip 9
Berkel & Rodenrijs

T. 06-293 817 51

BeingYoga gegevens

Bankgegevens:
IBAN:
NL09INGB0006013858
KvKnr: 27323122

Downloads

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte